Pyhn Ristin Kappeli. Kuva: Simo Rista / MFA.

Pyhän Ristin Kappeli. Kuva: Simo Rista / MFA.

Rakennustaiteen Seura järjestää la 10.11. päiväretken arkkitehti Pekka Pitkäsen suunnittelemien rakennusten äärelle Turussa. Päivän aikana tutustutaan mm. useisiin asuntokohteisiin, Hirvensalon seurakuntakeskukseen, Pallivahan kirkkoon ja Pyhän Ristin kappeliin. Bonuksena vierailu Erik Bryggmanin Ylösnousemuskappelissa.

Retken tarkka ohjelma löytyy Seuran sivuilta osoitteesta https://rakennustaiteenseura.fi/wp-content/uploads/2018/10/Pitkänen-ekskursion-ohjelma.pdf

Aikataulu

Turkuun lähdetään junalla Helsingin päärautatieasemalta klo 8.37. Perillä retki alkaa Turun rautatieaseman edestä klo 10.35 pienellä kävelyllä, minkä jälkeen siirrytään tilausbussiin. Lounas nautitaan Pitkäsen suunnittelemassa Kristillisessä opistossa n. klo 13.30. Retken päätteeksi bussi jättää Kupittaan asemalle, josta juna Helsinkiin lähtee klo 17.31. Perillä Helsingissä ollaan klo 19.25. HUOM! Retkelle voi osallistua myös suoraan paikan päältä, ja Turkuun voi halutessaan saapua ja sieltä poistua muutenkin kuin junalla.

Retken hinta

Osallistumismaksu on 12 e sisältäen lounaan ja bussikuljetuksen Turussa. HUOM! Junaliput tulee kunkin osallistujan hankkia ja maksaa itse!

Ilmoittautumisohjeet

Sitovat ilmoittautumiset lähetetään Seuran sihteerille, sihteeri(at)rakennustaiteenseura.fi, su 28.10. mennessä. Samassa yhteydessä tulee ilmoittaa mahdollisista erityisruokavalioista ja ruoka-aineallergioista. Retken osallistujamäärä on käytännön syistä rajattu. Mukaan päässeet saavat henkilökohtaisen vahvistuksen ja maksuohjeet erillisessä viestissä.